Teacher Teacher

Thursday, May 21, 2009

Being a future teacher, I wonder what kind of gifts I will get on Teachers' Day after hearing this conversation between two kids...


Apih : esok Hari Guru... Kau dah tahu nak bagi apa kat cikgu kau?

Mamat : aku mintak kat mak aku, dia suruh bagi beras satu beg...

Apih : Allah! macammana kau nak bawak pergi sekolah? berat la bodoh...

Mamat : Entah... mak aku yang suruh la bodoh...

Apih : Aku nak bagi sabun mandi je... yang seringgit satu tu... boleh beli banyak2... Cikgu kan ramai...

Mamat : Hahaha... Sabun pun boleh buat hadiah ke?

Apih : Entah... mak aku yang suruh bagi sabun...

Mamat : aku dengar Kerol nak bagi pen

Apih : Pen? Cikgu mesti la dah ada banyak pen!! Haha bodoh betul

Mamat : Tahu takpe... bagi sabun lagi baik...


*of course the conversation was in Terengganu slang...
*I heard this while waiting for my brother to finish his class, outside the school compound...
*I made up their names...

Owh well...
I wont mind getting a bag of rice for Teachers' Day

Besides, I once gave my teacher a small toothpaste...
I wrapped it up nicely and she took it with a big smile
Maybe she thought it was a nice, expensive pen...


:-D

  • Share:

You Might Also Like

3 comments