Locked up...

Thursday, November 06, 2008


Once, I was reading listening to the radio when I heard a commotion outside my shop... A group of teenagers were gathering around, smoking Gudang Garam cigarettes and chatting with each other... Mat Rempit style...


Manan: Wey Piza... Lame dok napok mung! Mung gi mana?
: Wey Piza... Lama tak nampak kau! Kau pergi mana?

Piza : Ho! Meh sining aku nok citer... Natang unggoh! Aku kene tahang polih mung! 2 hari aku kene lokak...
: Ho! Mari sini aku nak cerita... Binatang betul! Aku kena tahan dengan polis! 2 hari aku kena lokap...

Manan: Hahahah!! Bodo mung nih... Tu la, nok minung air ketung pung biar la nusuk2 sikek...
: Hahahah!! Bodoh kau nih... Tu la, nak minum air ketum pun biar la sorok2 sikit...

Piza : Dengor la ni bodo... Aku bukang minung air ketung... Aku lepak je denge budok2 skinhead nung... tengoh sedak layang rokok, bRungg! Budok2 tu lari... Aku pun pinga aa... Baru nok ikuk lari, ada orang mari bahang pale aku ngan numbuk... Free2 aku makang tanoh...
: Dengar la ni bodoh... Aku bukan minum air ketum... Aku lepak je dengan budak2 skinhead tu... tengah sedap layan rokok, bRungg! Budak2 tu lari... Aku pun terpinga-pinga la... Baru nak ikut lari, ada orang datang tumbuk kepala aku... Free2 aku makan tanah...

K-ro : Patuk aa lebang muke...
: Patut la lebam muka...

Piza : Ni lebang bukang sebak makang tanoh... Ni sebak kene sepak... sebak nok lari... Abih semua kena akuk masuk lori, gi ator bala...
: Ni lebam bukan sebab makan tanah... Ni sebab kena sepak... sebab nak lari... Habis semua kena masuk lori, pergi hantar balai...

Piza : Sapa bala, semua kene ceramoh... Tapi muka aku tengoh sakik, aku memang dok dengo doh... Aku dengo ye kabo sebak semua kene tahang je... Ade orang kapung komplen budok2 Skinhead ni isak dadoh, isak gang... Dok pasa2 aku sekali kene...
: Sampai balai, semua kena ceramah... Tapi muka aku tengah sakit, aku memang tak dengar dah... Aku dengar dia (polis) bagitau sebab kitorang kena tahan je... Ada orang kampung komplen budak2 Skinhead ni hisap dadah, hisap gam... tak pasal2 aku sekali kena...

Ijan : Padang muka mung...
: Padan muka kau...

*suddenly, Piza got up and unzipped his sweater (it's nice sweater by the way) and pull up his shirt...

Piza : Memang padang muka sunggoh! Ni buoh tangang aku buleh masa dalang lokak...
: Memang padan muka sungguh! Ni buah tangan aku dapat semasa dalam lokap...

*from where I was standing, I could see bruises and a scratch mark (whoa... did those cops scratched him or something? I started having images of a cat fight)

Piza : Dalang lokak, same nge aku ada 3 orang nagih dadoh tengoh giang... Memang parok aa aku kena katok... Siak kene gigik lagi! Nasik baik polih dang mari... kalu dok arwoh doh aku...
: Dalam lokap, bersama dengan aku ada 3 orang penagih dadah tengah gian... Memang parah aku kena pukul... Siap kena gigit lagi! Nasib baik polis sempat datang... kalau tak memang dah arwah aku...

Piza : Polih tu ato gi spita... chek2 tengok takdok wak patoh, baluk2, ato semula gi bala... Tido dalang lokak, esok pagi dia wi kuor... urin test negatif... Balik umoh memang aku dok leh bangung ah...
: Polis tu hantar pergi hospital... check2 tengok takde yang patah, balut2, hantar semula pergi balai... Tidur dalam lokap, esok pagi dia bagi keluar... Urin test negatif... Balik rumah memang aku tak boleh bangun langsung lah...

Manan: Bodo aa polih tu... Tau nagih dadoh tu giang, gi wak masok mung sekali dalang tuh bakpe?
: Bodoh la polis tu... Dah tau penagih dadah tu tengah gian, pergi masukkan kau sekali dalam tu buat apa?



Then they all went about talking politics, complaining about the oil price and sharing songs via Bluetooth (they got expensive phones...) I got bored and continue listening to the radio...

lalala~








  • Share:

You Might Also Like

4 comments