Recent Posts

February 27, 2009

Baek~


Dik... Kerepek dik...

Okey~ Berapa ringgit?

RM2 dik...

Nak...

Pelajar UiTM eh?

Ha'ah... Tu bangunan dia tu...

Tau... Pakcik pun selalu ke sana jual kerepek...

Owh...

Duduk hostel?

Tak, duduk rumah sewa...

Owh... Rumah sewa kat mana tu?

Kat Kubu... Sana, kat stadium

Sewanya berapa?

RM400

RM400... Berapa orang duduk?

5

5 ya... Awak ni asal mana? Kuala Lumpur?

Tak la... Terengganu...

Owh... Terengganu... Jauh ya, datang belajar... Duit dapat mana? Elaun?

Tak... Duit pinjaman PTPTN

Hmm... Elok la tu... Ni pakcik nak pesan, duduk satu rumah, jangan curi duit kawan... Walaupun miskin sekalipun, jangan ambil duit kawan... Tak baik... Kita kawan ni kena jaga... Nanti kalau susah ke, sakit ke, kawan2 jugak yang tolong jaga... Mak bapak jauh...

Baek pakcik~

Masak tak kat rumah?

Tak... tak reti

Aduiii... Apa la tak reti masak~ Masak le... Pakcik pun balik rumah masak sendiri tau... Senang je... Paling kurang pun masak maggi...

Hehe... Takde gas la...

Berpakat la... 5 orang beli gas, barang dapur, sayur... Jimat pun jimat...

Baek~

Ingat, jangan ambil duit kawan... Kalau boleh, jangan mintak kawan belanja... Kalau dia offer baru ambil... Usaha dulu cari duit... Kalau tak dapat jugak, baru la mintak kawan tolong...

Baek~

Haa... Nah kerepek ni...

Berapa ringgit tadi?

RM2

Owait~ Terima kasih pakcik...





...




2 comments:

Nadzrah said...

dgr tu pami..
jgn curi duit kwn
potong tgn kang.

nana said...

this pak cik is very familiar to me....

ShareThis