Recent Posts

December 28, 2008

Just One those Costumers~



Rokok Sembilu?
Takde nama lain ke?
Nama yang lagi ganas dan melambangkan ke"macho"an para perokok
sedunia...



I was sitting by the counter, looking after dad's grocery store, staring blankly at the groceries arranged on the racks, with my mouth opened and I did notice a drip of saliva was about to drop from my mouth... (I exaggerate a bit to show the level of boredom I was dealing...)

Then, a crazy looking guy (I'm not exaggerating, he was really crazy looking) entered the store...

His name was DeY (not his real name...)

Dey : Mie, Rokok Suria 2 bukuh...
Mie, Rokok Suria 2 bungkus...

I Handed him the 2 packs of cigarrette)

He Threw me the money

I Threw the change at him

He Gave me an annoyed look... Actually he always give me that look... I guess he hates me...

I did Not give a damn about it...

He was still staring...

Few images of Dey grabbing the pocket knife on the counter and slitting my throat with it suddenly crossed my mind... So I slowly removed the knife and also the pens from the counter...

DEy went from the counter to the instant noodles rack... He grabbed five packs of Maggie Kari Berapi...

Dey : Braper ringgit eh?
Berapa ringgitkah maggie-maggie ini?

Me : Lima hinggett! Sebungkus singgett!
Lima ringgit... Sebungkus satu ringgit...

DEy : Maha ah! keda Pok Awang tujoh poseng je sebukuh...
Mahalnya! Kedai Pak Awang jual tujuh puluh sen je sebungkus...

Me : Takboh beli, jangang cakak banyok...
Kalau taknak beli, jangan cakap banyak...

Dey gave me the stare again... He took out something from his pocket and walked slowly towards me...

I seriously thought he would draw out a knife but it was something rather small instead...

Dey : MIe, Aku nok jua memori kak ke mung... puloh ringget je...
Mie, aku nak jual kau memory card satu... Sepuluh ringgit je...

It was a 512MB memory card...

Me : Tak boh...
: Tak nak...

DEy : Oloh, mie, Muroh je ni... derah ah, aku nok beli Megi ni...
: Ala, mie, murah je ni... Cepat la, aku nak beli Maggie ni...

Me : Aku nok wat mende nge natang tu? Aku paka henfon muroh je...
: Aku nak buat apa dengan benda tu? Aku pakai handphone murah je...

Another costumer walked in... (Mamat)

Dey : Haaa... Mamak! Tengok ni... Memori kak... Aku nok jua puloh ringgek je...
Haaa... Mamat! Tengok ni... Memory card... Aku nak jual sepuluh ringgit je

Mamat : Hish, aku nok wat mende nge natang tu? Aku paka henfon muroh je... Mie, Rokok Dunhill 14 se...
Hish, aku nak buat apa dengan benda tu? Aku pakai handpone murah je... Mie, Rokok Dunhill 14 satu...

DEy :
Oloh, Mak, Muroh je ni... cepaK ah, aku nok beli Megi ni...
Ala, Mat, murah je ni... Cepat la, aku nak beli Maggie ni...

Mamat : Takdok, Takdok, takdok! Aku nok cepak ni...
: Takde, Takde, Takde! Aku nak cepat ni...

I mumbled, "why dont u just sell that thing somewhere else and then come back for the Maggie later..."

Mamat walked out and another costumer came in (Najib)

DEy : Haa, NajiK! nih, aku jua puloh ringgek
Haa, Najib! ni, aku jual sepuluh ringgit

Najib : Bende ni!? 512 je? Aku ada 8G doh DEy!
Apa benda ni!? 512 je? Aku dah ada 8G la DEy!

Dey : Aku nok beli Meg...
Aku nak beli Mag...

Najib : Pinjang baju jak, aku nok lap tangang jak... Basoh eh, susoh nok cucuh rokok
Pinjam baju jap, aku nak lap tangan jap... Basah ni, susah nak nyalakan rokok

Najib wiped out his hands using DEy's shirt... lighted his cigarrette and walked away... Leaving Dey... urmm... with a wet shirt...

Dey tried to stare at me again... but as soon as he turned to me, he took the 5 packs of Maggie Kari Berapi and put them back on the rack... and walkaway... I guess it was bcoz I was grinning at him annoyingly...





He could just buy the Maggie Kari Berapi instead of 2 packs of Gudang Garam Suria...




5 comments:

Voluptuous Vixen said...

kenape nk bli 5 bukuh. kalo dok mampu bli ar sebukuh owk? kot die nok beli ke member2 die kot. sian plok.. huhu

paCat said...

Da tau xde duet, beli sbungkus suda..dung=hill sbatang..beli byk2 wat gapo?

c i k y u said...

huhu...pamie, translate the loghat sangat betol dan tepat....i miss terengganu!

p/s: pamie, tapi nape kita jumpa kita tak cakap terengganu arr? ahaha...

fingerscrossed said...

sebab bila dah start cakap Trg, susah nak berenti...
nanti cakap Trg ngan semua orang plak...

paCat said...

arr ~ Beto tuh ~ aku pung..!! hahaha


p/s: bhs trg aku xpndai, mkan kopok ikan trg aku tau la..heee

ShareThis